Follow my blog with Bloglovin

28 stycznia 2017

CZAS NA ZEGAR! Gry do druku


Witam serdecznie, w klasie 2 nadszedł czas na naukę umiejętności związanych z zegarem. Jednym przychodzi to łatwiej, innym trudniej, jednak wszystkie dzieci muszą po prostu poćwiczyć. Byłoby świetnie, gdybyśmy proponowali dzieciom ćwiczenia różnorodne i nie tylko na papierze. Postanowiłam podzielić się kilkoma  gotowymi do druku materiałami. 


Zegarowe Dobble

Zestaw 13 kart z zegarami analogowymi i elektronicznymi.
Zasady gry:
Wersji jest wiele. Tu proponuję przygotowanie zestawu na parę uczniów. Dzieci rozdają między siebie po 6 kart, obrazkami do dołu. Ostatnia karta zostaje na środku odsłonięta. W tym samym momencie/na znak, gracze odkrywają po jednej swojej karcie i próbują odnaleźć wspólny element z kartą na środku. Ten, kto zrobi to pierwszy, kładzie swoją kartę na tej na środku. Gracze znów wykładają po jednej karcie ze swojego stosika. Grę wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się swoich kart.


Zegar Dobble do drukuZegar Dobble do druku 


 Tik tak 4 w linii

Przygotować należy jedną planszę na 2 uczniów. Najlepiej je zalaminować, aby można było je wykorzystać wielokrotnie, tym bardziej, że są kolorowe. Będą też potrzebne pionki do oznaczania pól w dwóch kolorach/ pisaki suchościeralne/ kulki z papieru w dwóch kolorach. 

Zadaniem gracza jest oznaczyć 4 zegary w linii (w rzędzie, kolumnie, na ukos), jednocześnie nie pozwalając, by przeciwnikowi udało się to zrobić pierwszemu. Gracz wybiera sobie dowolne pole, jednak zanim je oznaczy musi odczytać godzinę z zegara :)

4 in a row 4 w linii Zegar tik tak


Zegarowa Pamięć

Kolejna propozycja to karty do gry Pamięć, jednak zanim dzieci będą mogły zagrać, muszą karty przygotować. Najlepiej wydrukować lub skserować karty na grubszym papierze albo kolorowym, aby nic nie prześwitywało. Jeden zestaw na 2-3 uczniów wystarczy. Przed grą należy uzupełnić zegary analogowe zgodnie ze wskazaniami tych elektronicznych, wyciąć karty, opcjonalnie pokolorować. 
Zadaniem graczy jest oczywiście odnalezienie par zegarów analogiczny-elektroniczny wskazujących tę samą godzinę.


Memory pamięć zegar godziny gra do drukuMemory pamięć zegar godziny gra do druku 


Zegarowe Bingo!

W grę można grać na dwa sposoby. 
1. Każdy uczeń otrzymuje inną planszę (przygotowałam ich 10). Nauczyciel lub uczeń tasuje zegary, odkrywa jeden z góry, odczytuje głośno godzinę. Uczniowie szukają takiego samego zegara na swojej planszy i oznaczają go (pionkiem/kulką z papieru/zamalowują). Wygrywa ten, kto jako pierwszy oznaczy 4 zegary w rzędzie, kolumnie lub na skos.

2. Każdy uczeń otrzymuje planszę. Plansze mogą się powtarzać, może być nawet jedna i ta sama dla wszystkich. Każdy uczeń wybiera sobie i oznacza 4 zegary. Nauczyciel lub uczeń tasuje zegary, odkrywa jeden z góry, odczytuje głośno godzinę. Uczniowie szukają sprawdzają, czy mają oznaczony dany zegar. Jeśli tak, to zdejmują pionek. Wygrywa ten, którego wszystkie 4 zegary zostaną wyczytane najszybciej.

Zegar Bingo! gra do druku

Zegar Bingo! gra do druku

Zegar Bingo! gra do druku

Zegar Bingo! gra do druku

Zegar Bingo! gra do druku


Zegar Bingo! gra do druku

Zegar Bingo! gra do druku





1 komentarz: